רוצה להיות נהג בצבא

רבים מהמיועדים לגיוס מתלבטים בין גיוס לגדוד נצח יהודה לבין שירות כ"ג'ובניק" במקום אחר כנהג.
זה קורה משום שכנערים צעירים עניין הנהיגה חדש עבורם וקורץ להם. לחלקם אף מוצע ע"י הצבא לעשות 'קד"צ נהיגה' – קורס קדם צבאי בנהיגה. הם מרגישים שממש בקורב הם יוכלו לנהוג במשאית צבאית כאוות נפשם.
אם תשאל אותם, כולם יאמרו לך שבאמת חבל על השירות הקרבי הבונה ועל שנת לימוד המקצוע שהם מפסידים, אבל בכל זאת… הם רוצים כבר לנהוג…

וזה חבל. חבל לראות בחור שהצבא היה יכול להוציא ממנו הרבה יותר, שהשירות היה יכול לתת לו הרבה יותר, אך כל מה שהוא עשה במשך 3 שנים זה להיות נהג…

אז זהו, האמת היא שבנח"ל החרדי ההתלבטות הזאת לא באמת קיימת. למה? ובכן: בשנת המשימה (שנת לימוד מקצוע) יש אפשרות לעשות רישיון ג'!
פשוט להחזיק בשני קצות החבל: מצד אחד לשרת שנתיים בגדוד קרבי – להרוויח את היתרונות של שירות לוחמני ולא לשרוף את הזמן בחוסר מעש מאחורי ההגה – ומצד שני לצאת עם רישיון (ועוד רישון ג') ביד.

האמת – מתוך אפשרויות לימודי המקצוע שיש לחייל בשנת המשימה, זאת אחת האפשרויות הכי פחות טובות, אבל למי שמתעקש על רישיון ונהיגה – מעכשיו גם לו שווה ללכת על המסלול של שנתיים-שנה בגדוד נצח יהודה…

במאמר מוסגר – למי שמתגייס עם רישיון יש סיכוי להיות נהג קרבי. לא נהג משאית אלא נהג ג'יפ קרבי שעובר קורס 'נהיגה מבצעית' (הרבה יותר מעניין מנהיגה שגרתית…). אמנם אף אחד לא יכול להבטיח למתגייס שהוא יהיה נהג מבצעי, אבל אם הוא יסמן לעצמו את המטרה הזאת מראש, ויהיה חייל מצטיין – יש לו סיכוי טוב מאוד לקבל את זה.